Пригласить
Отклонить
Рассмотреть позже
Отправить письмо
Ещё
 
Мне нравится
Резюме 5700282
26 января

Senior product manager, marketing manager

По договоренности
полный рабочий день
не имеет значения
33 года (4 июля 1983), мужской, высшее образование, женат, есть дети
Москва, Московская область, м. Савеловская
Гражданство: Россия
Работал
Общий рабочий стаж — 7 лет и 10 месяцев

июнь 2010 — сентябрь 2016
6 лет и 4 месяца

Head of Product Group

Tupperware CIS LLC, г. Москва.

- Started form the position of Product Planner, in 2012 was promoted to Senior Product Manager, and in 2014 was promoted to the Head of Product Group.
- Successfully led the group of 5 people. Personally trained and promoted several managers.
- Met main KPIs (Retail sales, company sales, Inventory level and quality, decreased number of SKU, etc.).
- Executed marketing product strategy in line with global Tupperware strategy (managed different categories, launched new products, and implemented pricing strategy based on commercial target and gross margin objectives, managed product/price mix, managed products lifecycle).
- Cross-functional communications:
• Briefed Printing group on leaflet, catalogues, recipe books creation. Briefed Marcom on communications must be sent to both internal and external customers.
• Interacted with Finance department on forecasting, obsolescence reserve, different kinds of reports, etc.
• Communicated with Commercial and Customer care departments regarding distributors needs, complains, wishes. Launched new promo-programs for both internal and external customers.
• Constantly communicated with colleagues from Headquarter: manufacturing managers, product managers, brand managers, inventory director, VP marketing, etc. Frequently traveled to HQ and plants (Switzerland and Belgium).
• Worked closely with both outbound and inbound logistics.
- Planning and Forecasting:
• Was involved in S&OP implementation process.
• Based on different source of data forecasted both catalog products and promotional programs, achieved 15% of deviation between forecast and real sales. Made requests for production. Managed 4 stocks (Belgium, Russia, Kazakhstan and Ukraine).
• Planned at least 6 months ahead in accordance with super calendar (one year marketing calendar with all planned activities).

октябрь 2008 — март 2010
1 год и 6 месяцев

Marketing specialist

(Полная занятость)

TM "Suhogruz" (Fish snacks), г. Москва.

- Market monitoring and analysis, trend analysis. Competitors’ activity analysis.
- Promo-actions development pointed on company’s products promotion and selling.
- Advertising campaigns implementation and efficiency control.
- Arrangement and holding international exhibitions (PRODEXPO 2009, PRODEXPO 2010). Exhibition stand construction tender holding. Control of work completion on every stage, documents and contracts signing and circulation control.
- Copywriting. Press releases, articles, presentations and comments writing, exploring main company’s events and achievements. Slogans and texts creation, company web-site fulfillment.
- New products and brand development and launching. Reasonability analysis of new brand launching, positioning. Cooperation with new brand naming and package designing.
- Trade equipment and POS materials designing, planning and buying.
- New suppliers of trade equipment, souvenir production, packaging materials, printing products exploration (Russia and China).
- The best terms and price agreement, signing contracts.
- Paperwork, in-time delivery and quality control.

Ключевые навыки
MS Office: Excel, Power Point.
Public speaking experience (from the stage).
Responsible and result-oriented.
Lifelong learning philosophy
Учился

по 2017

Международный институт менеджмента ЛИНК Уровень образования: Неполное высшее. Факультет: MBA. Специальность: Программа MBA «Стратегия». Форма обучения: Дистанционная.

по 2008

Ульяновский государственный университет Уровень образования: Высшее. Факультет: Culture and Art. Специальность: Philology support of advertising. Форма обучения: Дневная/Очная.

по 2006

Century College Уровень образования: Среднее специальное. Специальность: Marketing. Форма обучения: Очно-заочная.
Курсы и тренинги

2016

Сертификат. Стратегия. Международный институт менеджмента ЛИНК, г. Москва

2016

Сертификат. Экономика в практике менеджера. Международный институт менеджмента ЛИНК, г. Москва

2015

Диплом о профессиональной переподготовке. Менеджмент в действии. Международный институт менеджмента ЛИНК, г. Москва

2014

Диплом о профессиональной переподготовке. Менеджер-профессионал. Международный институт менеджмента ЛИНК, г. Москва

2014

Профессиональный диплом по менеджменту. Школа бизнеса Открытого Университета Великобритании, г. Москва

Знает и умеет
Английский язык разговорный
Водительские права категории B
Пригласить
Отклонить
Рассмотреть позже
Отправить письмо
 
{% dialog.title %} {% dialog.price %} 
Вакансия появится на первых страницах поиска сразу после оплаты.
Бесплатные обновления сохранятся в полном объеме, сроки размещения вакансии не изменятся.
Сразу после оплаты вам будут доступны: имя, электронная почта, телефон и другие контакты
Пожалуйста, обратите внимание: возврат денег за обновление вакансии невозможен.
Возврат денег за покупку невозможен
Внимание: возврат денег за апгрейд до турбовакансии невозможен.
Апгрейд до турбовакансии осуществляется согласно
правилам размещения вакансии.
Хочешь машину
как у соседа?
Узнай, где он работает
с помощью SuperJob!
Подробнее
№ 5700282 обновлено 26 января, 12:11
Senior product manager, marketing manager
По договоренности, полный рабочий день
Мужчина, 33 года (4 июля 1983)
Высшее образование
Неполное высшее образование
Среднее специальное образование
женат, есть дети
Москва, Московская область (м. Савеловская)
гражданство Россия
Опыт работы 7 лет и 10 месяцев
6 лет 4 месяца
июнь 2010  — сентябрь 2016
Tupperware CIS LLC, Москва
Head of Product Group
- Started form the position of Product Planner, in 2012 was promoted to Senior Product Manager, and in 2014 was promoted to the Head of Product Group.
- Successfully led the group of 5 people. Personally trained and promoted several managers.
- Met main KPIs (Retail sales, company sales, Inventory level and quality, decreased number of SKU, etc.).
- Executed marketing product strategy in line with global Tupperware strategy (managed different categories, launched new products, and implemented pricing strategy based on commercial target and gross margin objectives, managed product/price mix, managed products lifecycle).
- Cross-functional communications:
• Briefed Printing group on leaflet, catalogues, recipe books creation. Briefed Marcom on communications must be sent to both internal and external customers.
• Interacted with Finance department on forecasting, obsolescence reserve, different kinds of reports, etc.
• Communicated with Commercial and Customer care departments regarding distributors needs, complains, wishes. Launched new promo-programs for both internal and external customers.
• Constantly communicated with colleagues from Headquarter: manufacturing managers, product managers, brand managers, inventory director, VP marketing, etc. Frequently traveled to HQ and plants (Switzerland and Belgium).
• Worked closely with both outbound and inbound logistics.
- Planning and Forecasting:
• Was involved in S&OP implementation process.
• Based on different source of data forecasted both catalog products and promotional programs, achieved 15% of deviation between forecast and real sales. Made requests for production. Managed 4 stocks (Belgium, Russia, Kazakhstan and Ukraine).
• Planned at least 6 months ahead in accordance with super calendar (one year marketing calendar with all planned activities).
1 год 6 месяцев
октябрь 2008  — март 2010
TM "Suhogruz" (Fish snacks), Москва, полная занятость
Marketing specialist
- Market monitoring and analysis, trend analysis. Competitors’ activity analysis.
- Promo-actions development pointed on company’s products promotion and selling.
- Advertising campaigns implementation and efficiency control.
- Arrangement and holding international exhibitions (PRODEXPO 2009, PRODEXPO 2010). Exhibition stand construction tender holding. Control of work completion on every stage, documents and contracts signing and circulation control.
- Copywriting. Press releases, articles, presentations and comments writing, exploring main company’s events and achievements. Slogans and texts creation, company web-site fulfillment.
- New products and brand development and launching. Reasonability analysis of new brand launching, positioning. Cooperation with new brand naming and package designing.
- Trade equipment and POS materials designing, planning and buying.
- New suppliers of trade equipment, souvenir production, packaging materials, printing products exploration (Russia and China).
- The best terms and price agreement, signing contracts.
- Paperwork, in-time delivery and quality control.
Высшее образование
2008
Ульяновский государственный университет
Culture and Art
Дневная/Очная форма обучения
Philology support of advertising
Неполное высшее образование
2017
Международный институт менеджмента ЛИНК
MBA
Дистанционная форма обучения
Программа MBA «Стратегия»
Среднее специальное образование
2006
Century College
Очно-заочная форма обучения
Marketing
Курсы
2016
Международный институт менеджмента ЛИНК
Сертификат. Стратегия
Москва
2016
Международный институт менеджмента ЛИНК
Сертификат. Экономика в практике менеджера
Москва
2015
Международный институт менеджмента ЛИНК
Диплом о профессиональной переподготовке. Менеджмент в действии
Москва
2014
Международный институт менеджмента ЛИНК
Диплом о профессиональной переподготовке. Менеджер-профессионал
Москва
2014
Школа бизнеса Открытого Университета Великобритании
Профессиональный диплом по менеджменту
Москва
Навыки и умения
Иностранные языки
Английский (разговорный).
Водительское удостоверение
Категория B
Профессиональные навыки
MS Office: Excel, Power Point.
Public speaking experience (from the stage).
Responsible and result-oriented.
Lifelong learning philosophy