Резюме добавлено в папку «Входящие»
№ 35429856Обновлено 11 апреля
В избранные

CIO, IT Director, ИТ Директор, Директор по ИТ

По договоренности
Муж., 47 лет, высшее образование
Москва, готов к переезду в Санкт-Петербург
Покупка контактной информации за Р
Сразу после оплаты вы получите имя, эл.адрес и телефон соискателя и сможете пригласить его на собеседование
Возврат денег за покупку невозможен
Покупка контактной информации
Сразу после оплаты вы получите имя, эл.адрес и телефон соискателя и сможете пригласить его на собеседование
Купить за 500 Р Выбрать тариф (от 150 Р за резюме)
Возврат денег за покупку невозможен
Опыт работы 14 лет и 5 месяцев
2 года и 6 месяцев
январь 2014 — июнь 2016
Director IT, Russia
Walgreens Boots Alliance, Москва
Key measures: 1000+ users, 17 disitribution sites
• Approaching IT strategy for Russian business unit. alignment with Global IT strategy
• Building a framework for business support and governance behind business processes
• Transition and transformation of IT environment, management of project portfolio
• Building IT services framework with in-, outsourcing balance
• Security and audit
• People management framework
• Projects delivery (WMS, Datacenter, ERP)
Achievements:
• IT Governance implemented, stakeholders management in place
• Key IT processes implemented with SOX attestation successfully passed
• Launch of WMS (budget of 4+ mio $)
• SLA adherence 92%
• OpEx reduction 20%
1 год и 9 месяцев
май 2012 — январь 2014
IT Contract & Operations Director, Europe
Anheuser-Busch InBev, Москва
Key measures: 200+ applications; 15 countries; 8000+ users; 20+ partners
Responsibilities:
• Development and implementation of IT strategy in business applications area
• Building framework for continuous service level improvement and simplification of applications landscape
• Deliver cost effective applications support (technical and functional) and maintenance with min risks for the company; continuous cost reduction
• Security management in all IT area for Europe, IT risks management
• Service Desk, CEE (Russia and Ukraine)
• People management
• CapEx and OpEx for apps maintenance and support
Key Achievements:
• Application support cost reduction 20% (European base)
• Security & risk management governance/processes implemented
• Service desk centralization with customer satisfaction from 62% to 85%
1 год и 4 месяца
февраль 2011 — май 2012
Technology Operations Director, CEE
Anheuser-Busch InBev, Москва, полная занятость
Key measures: 5500 workplaces; 300 sites in Russia & Ukraine, portfolio of 10+ projects
Responsibilities:
• IT Service delivery and infrastructure projects for CEE (Russia & Ukraine)
• Formulate of IT strategy and its implementation
• Governance set up with business for IT projects and Services; alignment of business and IT KPIs
• IT Service Delivery (service desk, infrastructure & business applications, security, IT projects)
• People management: building people pipeline to deliver best result
• CapEx and OpEx management
Key achievements:
• 15% OpEx reduction
• Service desk concept turn around (customer satisfaction @ 97%)
• Transparency for IT services: SLA achievement >82%; availability 97+%
• IT Governance
• IT services customer satisfaction from 62% to 80%
9 лет
январь 2002 — декабрь 2010
Директор по ИТ
ООО "Объединенные пивоварни ХЕЙНЕКЕН" (Heineken), Санкт-Петербург
IT Strategy. Participation in IT strategy development of Heineken worldwide, formulate of IT strategy of Heineken Russia; discuss the strategy and vision with the management team; develop rules and guidelines for IT operations of Heineken Russia. Report to Heineken CEE Region IT HQ and Heineken Russia CFO
• Supervision of 10 breweries and 2 distribution companies in Russia (IT organization with 100+ people). Integration of breweries IT into single IT organization. Monitor IT efficiency via development reporting system and KPIs. Personal targets for IT key staff development.
• Prepare, propose and control over IT budget of Heineken Russia (capex and opex). Control over activities of key vendors.
• Project Management. Monitor progress and quality of IT projects execution. Member of Steering Committee of several Heineken Russia projects
• Project manager of SAP implementation for the first brewery (development phase) and first roll-in step (scope: SD, MM, FI, CO, AM/IM, TR, PP, PM, QM). All the next under supervision only with dedicated roll-in manager
• Service delivery. Set up IT support organization. Make sure required service is delivered. Supervision of SLA development and execution
Achievements:
- Integration of acquisitions
- Implementation of common ERP (SAP)
- Set up of IT shared services with headcount optimization 110->65
Высшее образование
2000
Санкт-Петербургский Институт экономики и финансов, Санкт-Петербург
Финансы и кредит
Очно-заочная форма обучения
Финансовый менеджер
1992
Санкт-Петербургский национальный исследовательский университет информационных технологий, механики и оптики
Оптический
Дневная/Очная форма обучения
Инженер-системотехник
Курсы
2008
TeamTraining
Эффективные переговоры
Москва
2008
IT Expert
Управление проектами
Москва
2007
Saville&Holdsworth
Интервью по компетенциям
Москва
2005
IT Expert
ITIL, Service Level Management
Санкт-Петербург
2004
Heineken
Himdec
Амстердам
2004
ИМИСП
Управленческая компетентность менеджера
Санкт-Петербург
Навыки и умения
Профессиональные навыки
IT Management
IT Strategy, governance
Outsourcing, IT Operations, Contract management
Business process management
Service delivery, service level management
Project delivery, ERP, CRM, WMS, etc
https://img.superjob.ru
{% dialog.title %} {% dialog.price %} 
Вакансия появится на первых страницах поиска сразу после оплаты.
Бесплатные обновления сохранятся в полном объеме, сроки размещения вакансии не изменятся.
Сразу после оплаты вам будут доступны: имя, электронная почта, телефон и другие контакты
Пожалуйста, обратите внимание: возврат денег за обновление вакансии невозможен.
Возврат денег за покупку невозможен
Внимание: возврат денег за апгрейд до турбовакансии невозможен.
Апгрейд до турбовакансии осуществляется согласно
правилам размещения вакансии.
Хочешь машину
как у соседа?
Узнай, где он работает
с помощью SuperJob!
Подробнее
Похожие резюме
Руководитель отдела ИТ / IT-директор
200 000 Р
Заместитель директора отдела информационных технологий, ПРОДМИР, Торговая сеть (Мираторг, Агропромышленный холдинг)
Руководитель отдела ИТ / IT-директор
Начальник отдела / ИТ-директор
150 000 Р
Руководитель проектов, ООО "КорпТех"
Начальник отдела / ИТ-директор
IT-директор, заместитель
По договоренности
Руководитель отдела проектов информационных систем управления складом / WMS, FM Logistic
IT-директор, заместитель
119 резюме
Резюме № 35429856 в открытом доступе Последнее обновление 11 апреля, 07:59

Резюме

CIO, IT Director, ИТ Директор, Директор по ИТ По договоренности
Дата рождения: 28 декабря 1969, 47 лет.
Москва, готов к переезду в Санкт-Петербург
01.2014—06.2016   2 года 6 месяцев
Director IT, Russia
Walgreens Boots Alliance, г. Москва.
Key measures: 1000+ users, 17 disitribution sites
• Approaching IT strategy for Russian business unit. alignment with Global IT strategy
• Building a framework for business support and governance behind business processes
• Transition and transformation of IT environment, management of project portfolio
• Building IT services framework with in-, outsourcing balance
• Security and audit
• People management framework
• Projects delivery (WMS, Datacenter, ERP)
Achievements:
• IT Governance implemented, stakeholders management in place
• Key IT processes implemented with SOX attestation successfully passed
• Launch of WMS (budget of 4+ mio $)
• SLA adherence 92%
• OpEx reduction 20%
05.2012—01.2014   1 год 9 месяцев
IT Contract & Operations Director, Europe
Anheuser-Busch InBev, г. Москва.
Key measures: 200+ applications; 15 countries; 8000+ users; 20+ partners
Responsibilities:
• Development and implementation of IT strategy in business applications area
• Building framework for continuous service level improvement and simplification of applications landscape
• Deliver cost effective applications support (technical and functional) and maintenance with min risks for the company; continuous cost reduction
• Security management in all IT area for Europe, IT risks management
• Service Desk, CEE (Russia and Ukraine)
• People management
• CapEx and OpEx for apps maintenance and support
Key Achievements:
• Application support cost reduction 20% (European base)
• Security & risk management governance/processes implemented
• Service desk centralization with customer satisfaction from 62% to 85%
02.2011—05.2012   1 год 4 месяца
Technology Operations Director, CEE
Anheuser-Busch InBev, г. Москва, полная занятость.
Key measures: 5500 workplaces; 300 sites in Russia & Ukraine, portfolio of 10+ projects
Responsibilities:
• IT Service delivery and infrastructure projects for CEE (Russia & Ukraine)
• Formulate of IT strategy and its implementation
• Governance set up with business for IT projects and Services; alignment of business and IT KPIs
• IT Service Delivery (service desk, infrastructure & business applications, security, IT projects)
• People management: building people pipeline to deliver best result
• CapEx and OpEx management
Key achievements:
• 15% OpEx reduction
• Service desk concept turn around (customer satisfaction @ 97%)
• Transparency for IT services: SLA achievement >82%; availability 97+%
• IT Governance
• IT services customer satisfaction from 62% to 80%
01.2002—12.2010   9 лет
Директор по ИТ
ООО "Объединенные пивоварни ХЕЙНЕКЕН" (Heineken), г. Санкт-Петербург.
IT Strategy. Participation in IT strategy development of Heineken worldwide, formulate of IT strategy of Heineken Russia; discuss the strategy and vision with the management team; develop rules and guidelines for IT operations of Heineken Russia. Report to Heineken CEE Region IT HQ and Heineken Russia CFO
• Supervision of 10 breweries and 2 distribution companies in Russia (IT organization with 100+ people). Integration of breweries IT into single IT organization. Monitor IT efficiency via development reporting system and KPIs. Personal targets for IT key staff development.
• Prepare, propose and control over IT budget of Heineken Russia (capex and opex). Control over activities of key vendors.
• Project Management. Monitor progress and quality of IT projects execution. Member of Steering Committee of several Heineken Russia projects
• Project manager of SAP implementation for the first brewery (development phase) and first roll-in step (scope: SD, MM, FI, CO, AM/IM, TR, PP, PM, QM). All the next under supervision only with dedicated roll-in manager
• Service delivery. Set up IT support organization. Make sure required service is delivered. Supervision of SLA development and execution
Achievements:
- Integration of acquisitions
- Implementation of common ERP (SAP)
- Set up of IT shared services with headcount optimization 110->65
Высшее
2000
Санкт-Петербургский Институт экономики и финансов, Санкт-Петербург
Факультет: Финансы и кредит
Очно-заочная форма обучения
Специальность: Финансовый менеджер
Высшее
1992
Санкт-Петербургский национальный исследовательский университет информационных технологий, механики и оптики
Факультет: Оптический
Дневная/Очная форма обучения
Специальность: Инженер-системотехник
Курсы и тренинги
2008
TeamTraining
Эффективные переговоры
Москва
2008
IT Expert
Управление проектами
Москва
2007
Saville&Holdsworth
Интервью по компетенциям
Москва
2005
IT Expert
ITIL, Service Level Management
Санкт-Петербург
2004
Heineken
Himdec
Амстердам
2004
ИМИСП
Управленческая компетентность менеджера
Санкт-Петербург
Навыки и умения
Профессиональные навыки
IT Management
IT Strategy, governance
Outsourcing, IT Operations, Contract management
Business process management
Service delivery, service level management
Project delivery, ERP, CRM, WMS, etc